امام جمعه قم با قدردانی از حضور باشکوه مردم در انتخابات یازدهم اسفندماه گفت: برغم همه دست‌اندازی‌های دشمنان، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حضور پیدا کردند.
کد خبر: ۱۱۵۷۸۱۷
تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۶ 08 March 2024

به گزارش تابناک قم، آیت‌الله سید محمد سعیدی در خطبه‌های نماز جمعه قم طی سخنانی ۲۲ بهمن امسال را تاریخی و یازدهم اسفند را نیز حماسه‌ساز توصیف کرد و اظهار داشت: با همه فشارها و تحریم‌ها و تلاش‌های دشمن برای ایجاد یاس و ناامیدی و عقب‌نشینی، پیروزی بزرگ جهادی و تمدنی ملت ایران اتفاق افتاد.

خطیب جمعه قم با بیان اینکه ما باید قدردان این ملت صبور و شکور باشیم افزود: با وجود همه دست‌اندازی‌های دشمنان و ندانم کاری‌های برخی از دوستان و سستی و ناکارآمدی در بخشی از مدیران که این ملت عزیز را گله‌مند کرده است، این مردم با عزم و اراده قوی و روحیه جبهه‌ای در میدان انتخابات جهادگونه حاضر شدند.

آیت‌الله سعیدی یادآور شد: جهاد ملت مسلمان ایران از سال ۱۳۴۲ تاکنون که ۶۰ سال می‌گذرد و با رهبری امام راحل و خلف شایسته‌اش ادامه دارد، ابتدا با جهاد بر علیه طاغوت آغاز، و با تقدیم شهیدان بزرگی در راه اسلام سرانجام منجر به پیروزی شد.

عضو خبرگان رهبری با بیان این نکته که پس از پیروزی نیز جهاد تثبیت انقلاب در مقابل توطئه‌های داخلی و گروهک‌های ضد اسلام و انقلاب شکل گرفت افزود: این مردم سپس هشت سال جهاد دفاع مقدس را پشت سر گداشتند، و بعد از آن، جهاد سازندگی و عمران و آبادی را پیش گرفتند.

امام جمعه قم ادامه داد: بعد از آن نیز جهاد خودکفایی و مقابله با فشارها و تهدیدها، همچنین جهاد نرم در برابر جنگ نرم دشمن و جهاد ترکیبی و ادراکی در مقابل جنگ نرم و ادراکی دشمنان شکل گرفته است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: مردمی که در انتخابات یازدهم اسفند شرکت کردند، با روحیه جبهه‌ای و حضور در میدان انتخابات در خط مقدم دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی قرار دارند.

وی اضافه کرد: این مردم خودشان را در مقابل امام، شهیدان و ولایت مدیون می دانند.

تولیت آستان مقدس حضرت معصومه‌(س) با بیان این مطلب که این نگاه فوق‌العاده ارزشمند است گفت: با قاطعیت می‌توان اعلام کرد، ملتی که ۲۵ میلیون رای دهنده خط مقدم حضور در جبهه دفاع سیاسی و حقوقی از انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی دارد، شکست ناپذیر است.

منتخب قم در خبرگان رهبری تاکید کرد: رای یازدهم اسفند مردم پشتوانه چهل‌وپنج سال مقاومت دارد و این نشانه خوبی برای ساخت آینده کشور است.

امام جمعه قم همچنین تصریح کرد: قم در میان استان‌های دیگر رتبه اول را ذر افزایش مشارکت نسبت به دوره قبل آورد، بر شما ولایت‌مداران و مراجع عظام تقلید درود خدا باد.

آیت‌الله سعیدی با بیان اینکه کسانی که رای ندادند، آن‌ها نیز به ایران و جمهوری اسلامی و شهیدان دل‌بسته هستند گفت: تبلیغات مسموم دشمنان و سیاه‌نمایی در جنگ روایت‌ها، این‌ها را در ورود به انتخابات و رای دادن دچار تردید و شک کرد و متاسفانه در این تردید نیز باقی ماندند.

خطیب جمعه قم همچنین بیان کرد: اینکه دشمنان گفتند این مرددین مخالف جمهوری اسلامی هستند، قطعا تفسیر غلطی است.

وی در ادامه افزود: تفسیر صحیح آن است که رای دهندگان در خط اول جبهه‌اند، پشت خط نیز افراد دیگری هستند.

وی گفت: این خط اولی‌ها هر اتفاقی که بیفتد، هرگز دچار تردید نمی‌شوند، و هم‌چون سنگربانان مدافع خط اول نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران، تنگه اُحد را خالی نخواهند کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار